Köpvillkor
Våra Köpvillkor
När vi mottagit din beställning kommer vi förmedla den vidare och beställningen levereras av någon av de hundratals blomsterbutiker som ingår i vårt förmedlingssamarbete i Sverige.
Vi ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande.
Leveransavgift
Leveransavgiften är 99 kronor. Det gäller både beställningar för leverans inom Sverige och till utlandet. Avgiften är inte inkluderad i våra produkter.
Leveranser
Beställer du före kl. 12.00 på vardagar kan vi leverera ut blommorna samma dag. På lördagar och söndagar behöver vi få beställningen innan kl. 11.00 och då gäller det endast till orter som inte expedieras med buss, postbil eller båt. Endast i undantagsfall delar vi ut blommor på helgdagar. Vi ringer mottagaren innan leverans för att säkerställa att de kan ta emot beställningen och får butiken inte tag i personen senast kl 17.00 sker leverans istället nästa dag. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid så informerar vi beställaren utan dröjsmål om anledningen till försening samt ger information om ny leveranstidpunkt.
Tider
Leverans sker oftast mellan 09.00-18.00 på vardagar och 11.00-15.00 på lördagar och söndagar. Vi kan inte garantera tidspassning, men försöker givetvis tillgodose alla eventuella önskemål. Begravningsbeställningar bör inkomma minst 2 arbetsdagar före önskat leveransdatum för garanterad leverans.
Kontakta oss gärna vid frågor eller speciella önskemål.
Expressblommogram
Är du sent ute eller önskar du en specificerad leveranstid. Då ska du välja vårt expressblommogram. Din mottagare får blommorna inom två timmar eller vid den tidpunkt du specificerat (dock tidigast inom två timmar). Beställ vardagar kl. 09.00-16.30 eller lördagar och söndagar kl. 09.00-12.00. Leveranser sker endast under ovanstående tider. Expressblommogram kan endast beställas till orter där vi har en butik dvs endast i Göteborg. Detta kontrolleras i samband med order. Beställning av expressblommogram kan endast ske via telefon och för denna tjänst tar vi 249 kr.
Utlandsbeställningar??
Beställ innan kl. 12.00 vardagar och kl. 09.00 på lördagar så levererar vi blommorna samma dag (gäller Europa, Afrika, och länder västerut). För östländer behöver vi din beställning senast kl. 16.30 vardagen innan. Detta på grund av tidskillnaden. Vi försöker självklart att få ut beställning som inkommer efter garanterad tid på önskat datum, men dessa kan, utan att du som kund meddelas,
bli levererade nästföljande dag med leverans. Skulle det bli problem med beställningen återkommer vi.
En utlandsorder kostar 99 kr i förmedlingsavgift. Interfloras ombud finns representerat i 150 länder och ca 56.000 butiker ingår i vårt förmedlingssamarbete.
Leveranssäkerhet
Beställaren har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersättes ej i dessa fall. Ej angiven portkod räknas som ofullständig adress.
Leveransförseningar kan även förekomma om mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne ej är vald. När du gör din beställning kan du välja om blommorna ska hängas på dörren eller lämnas till en granne då mottagaren inte är hemma. Om ni inte har valt att blommorna får lämnas på dörren eller till grannen så ringer butiken oftast före och leverans sker då först efter kontakt
med mottagaren.
Även om något alternativ är förvalt kan butiken ringa till mottagaren för att säkerställa leveransen t.ex. om det saknas portkod. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt.
Leveranssätt
Vi levererar våra beställningar fram till mottagarens adress. Till ett fåtal mindre orter och byar på landsbygden kan andra leveranssätt användas. Här följer en redogörelse av de olika sätt som din beställning kan levereras på,
utöver normal leverans.
Bussleverans
Till vissa platser sker leveransen med buss. Vår butik ringer då upp mottagaren och bestämmer med vilken buss blommorna kommer att skickas. Mottagaren får då möta upp vid överenskommen busshållplats. På vissa platser lämnas paket av på förbestämda platser, så som bensinstationer eller lanthandlare.
Lantbrevbärare (Postbil)
Till vissa mindre platser på landsbygden använder våra butiker lantbrevbäraren. Dessa beställningar behöver vi oftast dagen innan för att kunna utföra i tid eftersom blombuden lämnas väldigt tidigt till lantbrevbäraren.
Båt
Till vissa skärgårdsöar levererar vi våra Blommogram med båt. Vår butik ringer då upp mottagaren och talar om med vilken båt blommorna kommer. Båtbolagen lämnar oftast paketen direkt på bryggan, varför det kan vara bra att mottagaren möter upp när båten kommer.
Avi-Blommogram - hämtas i butik
Tyvärr finns det platser där vi inte har någon möjlighet att leverera Blommogram. I dessa fall ringer vår butik upp mottagaren som får komma och hämta blommorna i närmaste blomsterbutik som är ombud för Interfloras
blomsterförmedling.
Produkten
I våra färdiga produkter och arrangemang har vi försökt välja blommor och tillval som oftast finns inne. Men tyvärr kan utbudet variera från dag till dag och butik till butik. Då ersätts produkten med likvärdig vara i liknande färg. I dessa fall gör butiken sitt bästa för att motsvara den beställda buketten.
Produktbilder
På www.trehblommor.se presenteras våra produkter med foto. När vi skapat våra färdiga produkter har vi använt blommor som är mer utslagna än helt nya och färska blommor. Detta visar hur produkten kommer att se ut under merparten av den tid mottagaren gläds av den hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, kan vissa blommor vara mer knoppiga än vad bilden visar. Detta är dock inget negativt, utan innebär att mottagarens blommor kommer hålla en längre tid.Reklamation
Om du som kund är missnöjd med den beställning du gjort på www.trehblommor.se så vill vi att du kontaktar oss snarast efter leverans. Vid reklamation så återbetalar vi pengarna till kunden inom 30 dagar. Vi återbetalar även de extra fraktkostnader som kan förekomma vid avhjälpandet av felet vid reklamation inom 30 dagar.Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) Vi följer alltid deras rekommendationer.
Ångerrätt gäller ej för utnyttjad beställning och måste meddelas oss senast dagen före valt leveransdatum.
Vid reklamation besök vår butik eller kontakta oss enligt nedan.
3H Blomsterhandel AB
E-post: trehblommor@gmail.com
Tel: 031 - 225044
Bekräftelse
Efter det att vi tagit hand om din beställning får du en bekräftelse och ordernummer via e-post. Om du har några frågor kring din beställning ber vi dig att kontakta vår kundservice på telefon 031 - 225044 eller via e-post trehblommor@gmail.com så snart som möjligt.